Stół świąteczny i noworoczny bez szkody dla zdrowia

Pozostało bardzo mało czasu do tej pory roku, gdy wszyscy zgromadzimy się przy świątecznym stole, aby wspominać mijający rok, świętować Boże Narodzenie z rodziną, składać życzenia i spędzić czas w ciepłej i przyjaznej atmosferze.

Większość z nas już myśli o świątecznym stole, sprawdzając w Internecie symbol nadchodzącego roku i jakie potrawy należy przygotować, aby odnaleźć symbol w nowym roku.

Własne doświadczenia udowodniły i zweryfikowały, że ​​uczta następnego dnia nie zawsze kojarzy się tylko z przyjemnymi wspomnieniami. Istnieją również negatywne konsekwencje: zaburzenia trawienia, nasilenie, zaostrzenie chorób przewlekłych, obrzęk i pojawienie się dodatkowych kilogramów i centymetrów w talii.

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, jak sprawić, by Twoje świąteczne menu było nie tylko smaczne, ale i zdrowe.

  1. Piec, a nie smażyć. Ziemniaki, indyk, kurczak, dynia, wołowina – najlepiej przygotowac te dania w piekarniku.
  2. Przygotuj sałatki ze świeżymi warzywami i owocami. Zamiast majonezu użyj greckiego jogurtu lub oliwy z oliwek.
  3. Zamiast obfitych i wysokokalorycznych porcji posiłków można zrobić niezwykłą, ale zdrową zupę.
  4. Zamiast kanapek, kiełbasek i wędzonek przygotuj kawałki świeżych warzyw i sera.
  5. Na deser świetnie sprawdzą się owoce i galaretki owocowe.
  6. Do herbaty można podawać pieczone jabłka, galaretkę, słodycze z twarogu.
  7. Jako napoje nadają się herbaty, świeżo wyciskane soki i kompoty. Pomiń napoje gazowane kupione w sklepie.

Stół nakryty. Możesz jeść na zdrowie! Nie do końca. Ważne jest, aby jeść prawidłowo, aby poranne poczucie nie zakłóciło wspomnień świętowania.

  1. Trzymaj się swojego głównego rytmu jedzenia – jeśli jesz obiad o siódmej wieczorem, lepiej zaplanować uroczystość o tej porze.
  2. Nie kładź wszystkiego na talerzu – lepiej wybrać potrawy, których wcześniej nie próbowałeś. Spróbuj ich. Żuj powoli.
  3. W żadnym wypadku nie głoduj przez cały dzień przed bankietem – silny głód sprawi, że zjesz znacznie więcej niż potrzebujesz.
  4. Utrzymanie przerwy między jedzeniem i piciem przez około 10-15 minut pomoże zmniejszyć liczbę spożywanych kalorii.
  5. Nie siadaj przy stole. Zajmij się czymś innym niż patrzenie na różnorodność potraw.
  6. Pamiętaj, aby zawsze mieć na talerzu warzywa.
  7. Wybierz jeden posiłek białkowy co 2-3 godziny. Nie należy jednocześnie jeść kurczaka, ryb i wołowiny. 

Dbanie o siebie podczas świątecznych biesiad pozwoli Ci na długo zachować wspaniałe wspomnienia z tych dni.

Zapisz się na wizytę

    © 2021 Centrum medyczne Warszawa — «Twój Lekarz w Warszawie»