Zwiększamy elastyczność i napięcie skóry w domowych warunkach

Panuje przekonanie, że idealna skóra to przywilej osób, które odwiedzają gabinety kosmetyczne i spa, wykonując różne zabiegi. Jednak nie ma co rozpaczać – istnieją proste sposoby na ujędrnianie skóry w domu:

  1. Nawilżanie: wewnętrzne i zewnętrzne. Pamiętaj o piciu wody. Dwa litry wody dziennie to konieczność dla dobrego metabolizmu skóry, jej odnowy. Używaj środków nawilżających. Podczas kąpieli lub pod prysznicem nie myj się bardzo gorącą wodą – powoduje to odwodnienie skóry;
  2. Regularna aktywność fizyczna: chodzenie, szybki marsz. Do ćwiczeń w domu wybierz jogę, pilates, stretching – tego typu ćwiczenia świetnie nadają się do napinania skóry;
  3. Masaż – możesz użyć specjalnej szczoteczki do masażu lub możesz po prostu wykonać proste ruchy masujące, poklepywanie, uderzanie, szczypanie.
  4. Jedz zdrową żywność: tłuszcze roślinne, owoce morza, dietetyczne mięso, jajka, orzechy, zielone warzywa i owoce. Bierz witaminę D, A i C;
  5. Używaj scrabów i peelingów. Możesz je kupić w sklepie lub wykonać samodzielnie: z soli, cukru, kawy mielonej, ryżu mielonego, kaszy manny. Do domowych masek odpowiednie są kakao, śmietana, glina, banan. Daj swojej skórze kontrastowy prysznic.
  6. Wysypiaj się i naucz się relaksować;

Jeśli stan Twojej skóry pogorszy się pomimo najlepszych starań, skontaktuj się z lekarzem. Ten stan może być spowodowany brakiem równowagi hormonalnej.

Zapisz się na wizytę

    © 2021 Centrum medyczne Warszawa — «Twój Lekarz w Warszawie»