Gimnastyka dla oczu

We współczesnym świecie trudno sobie wyobrazić dzień bez laptopa czy innych gadżetów – są one zbyt integralną częścią naszego życia. Podczas pandemii wiele firm przeszło na pracę zdalną – czas przed monitorami tylko się wydłużył. Długotrwała praca przed komputerem i ekranem telefonu szkodzi postawie, sylwetce i mięśniom. Ale największy ciężar spada na oczy – suchość, pogorszenie wzroku, podwójne widzenie – częste towarzysze współczesnego pracownika.

Aby zmniejszyć zmęczenie oczu i zachować przejrzystość widzenia przez długi czas, musisz zadbać o ten narząd zmysłów:

  1. Wykonuj proste ćwiczenia oczu – zakryj oczy dłońmi, a następnie opuść powieki. Twoje łokcie powinny spoczywać na stole. Pomyśl o przyjemnych rzeczach (relaks nad morzem, spacery po lesie), spróbuj przypomnieć sobie szczegóły i zanurz się w tym czasie. 10-15 sekund da odpocząć oczom. Może być wykonywane z muzyką. To ćwiczenie nazywa się palmingiem;
  2. Poranne ćwiczenia dla oczu – przewracaj się na boki, otwórz szeroko usta i oczy, następnie zamknij oczy 6 razy, następnie mrugnij lekko 12 razy, wykonaj ćwiczenie „pisanie nosem” (zamknij oczy i wyobraź sobie, że twój nos jest długopisem, napisz w powietrzu dowolne litery lub słowa), a następnie wykonaj palming;
  3. Joga dla oczu: podczas wdechu spróbuj spojrzeć w przestrzeń czoła, przytrzymaj przez kilka sekund – podczas wydechu przywróć oczy do ich pierwotnej pozycji, powtórz 10 razy. Następnie spójrz na czubek nosa w ten sam sposób. Powtórz 10 razy. Kolejne ćwiczenie – odwróć oczy w prawo, aż się zatrzymają, przytrzymaj przez kilka sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Następnie spójrz w lewo. Powtórz każdy cykl 10 razy. Ćwiczenie końcowe: przenieś wzrok w prawy górny róg, zatrzymaj się, a następnie przesuń oczami według wskazówek zegara. 10 razy.

Nie zapomnij o przerwach co 30-45 minut podczas pracy z urządzeniami elektrycznymi. Używaj kropel do oczu na suchość i stosuj zróżnicowaną i zbilansowaną dietę. Przy pierwszych oznakach upośledzenia wzroku – skonsultuj się z lekarzem – brak terminowej korekcji przyspiesza postęp wad.

Zapisz się na wizytę

    © 2021 Сentrum medyczne Warszawa — «Twój Lekarz w Warszawie»