Gimnastyka twarzy

Trening mięśni twarzy to ostatnio bardzo modny trend. Wszędzie można znaleźć reklamy i nawołania do rozpoczęcia uprawiania jogi, masażu, gimnastyki twarzy już teraz. Pierwsze ćwiczenia twarzy były używane jeszcze w czasach Kleopatry, a teraz, w XXI wieku ponownie weszły w modę. Eksperci twierdzą, że regularne ćwiczenia twarzy mogą nawet zastąpić ingerencję chirurga plastycznego. Ale czy wszystko jest takie proste?

Istnieją zasady gimnastyki twarzy, które musisz znać, aby uzyskać wyniki:

  • zacznij od pleców. Praca nad postawą i siłą mięśni pleców jest szczególnie ważna dla tych, którzy chcą pozbyć się podwójnego podbródka;
  • najpierw się zrelaksuj. Zmarszczki powstają w wyniku ciągłego napięcia. Dlatego zanim zaczniesz ćwiczyć określone mięśnie, naucz się je rozluźniać;
  • rozluźnij szyję. W dobie smartfonów i komputerów dużo czasu spędzamy z pochyloną głową – prowadzi to do powstawania zmarszczek na skórze szyi. Dlatego podczas pracy z laptopem korzystaj ze specjalnej podstawki (możesz też skorzystać ze stosu książek), trzymaj smartfon w dłoni opierając łokieć na brzuchu, okresowo zakładaj kołnierze odprężające;
  • odwiedź ortodontę. Duża liczba problemów estetycznych wiąże się z wadami zgryzu;
  • usta w „kokardkę” to najpewniejszy i najszybszy sposób na pozbycie się zmarszczek okołoustnych i opóźnienie starzenia się o kilka lat. Stale monitoruj stan swoich ust;
  • naucz się techniki. Niewłaściwe ćwiczenia pogorszą problem i doprowadzą do powstania nowych zmarszczek.

Technik gimnastyki twarzy można się nauczyć z Internetu. Ale aby uzyskać pożądany efekt, powinieneś skonsultować się z kosmetologiem. Zbada stan Twojej skóry, rozkład tkanki tłuszczowej, napięcie mięśni, zidentyfikuje główne problemy i poda sposoby ich rozwiązania. W ten sposób otrzymasz listę potrzebnych ćwiczeń.

Zapisz się na wizytę

    © 2020 Twój lekarz w Warszawie